profile picture
Wiktoria Marecka

Jestem pedagogiem i psychoterapeutą w nurcie integracyjnym. Swoją praktykę i pracę z pacjentem opieram na modalności psychodynamicznej.

Podejście integracyjne, w ramach którego organizuję proces pscychoterapeutyczny, pozwala mi na czerpanie z dorobku różnych nurtów psychoterapii oraz zindywidualizowane planowanie działań, w odpowiedzi na potrzeby jednostki. Osią oddziaływań terapeutycznych jest wewnętrzny świat danej osoby, który w trakcie trwania terapii jest przez nią poznawany oraz rekonstruowany.

W swojej pracy, głównie oscyluję w modalności psychodynamicznej, towarzysząc w analizowaniu rzeczywistości, poznawaniu schematów myślowych oraz odkrywaniu nieświadomych i niedostępnych treści. Wspieram w przepracowywaniu wewnętrznych konfliktów oraz nieustannym rozwoju jednostki.

Pracuję z osobami borykającymi się z uczuciem pustki, obniżonym poczuciem własnej wartości, problemami dnia codziennego, a także przejawiającymi problemy w budowaniu i utrzymywaniu relacji międzyludzkich. Wielowymiarowe postrzeganie ludzkiej psychiki umożliwia mi pomaganie w zakresie wielu zaburzeń, takich jak zaburzenia zachowania, zaburzenia nastroju, zaburzenia depresyjne, zaburzenia lękowe.

Ukończyłam pedagogikę o specjalności resocjalizacja oraz pedagogikę opiekuńczą z terapią na Uniwerystecie Wrocławskim. W ubiegłych latach odbyłam studium terapii dzieci i młodzieży, prowadzone przez Dolnośląskie Centrum Psychoterapii we Wrocławiu. Obecnie uczestniczę w całościowym kursie psychoterapii we Wrocławskim Instytucie Psychoterapii, akredytowanym przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne.

Wiedzę praktyczną pozyskałam na drodze współpracy z osobami w kryzysach, uzależnionymi, wykluczonymi społecznie oraz zmagającymi się z wszelakimi problemami natury psychicznej. Doświadczenie zdobyte w Fundacji Salida we Wrocławiu, Ośrodku Rehabilitacyjno-Readaptacyjnym Monar we Wrocławiu, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 2 we Wrocławiu, pozwala mi na głębsze zrozumienie natury człowieka oraz przełożenie tej wiedzy na etyczną pracę terapeutyczną, służącą dobru jednostki. W swoim dorobku zawodowym posiadam również długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, wzbogacające mój warsztat terapeutyczny o lepsze zrozumienie kształtowania się wzorców zachowań w okresie dzieciństwa oraz ich wpływu na rozwój tożsamości osoby dorosłej.

W celu zapewnienia adekwatnej, służącej dobru jednostki pomocy, aktywnie szkolę się i poszerzam swoje kwalifikacje zawodowe, zarówno w sferze praktycznej jak i teoretycznej, a moja działalność terapeutyczna podlega superwizji.